M'agrada...

LLeida, Spain
M'agrada... l'olor de l'all fregint-se, les carxofes, escoltar el silenci sota l'aigua, olorar les potes de la meva gossa i petonejar-la sense parar, cuinar amb la companyia d'una copa de vi blanc, l' Amelie, escoltar Nessun Dorma cantada pel Pavarotti a tot volum, que em sorprenguin, les abraçades, la paraula xiuxiuejar..

dissabte, 12 de febrer del 2011

CARXOFES AL FORN

Les carxofes són la meva debilitat... I m'agraden de totes les maneres: al forn, bullides, saltejades, al caliu, amb tempura, guisades, amb crema, crues... Crec sincerament que podria viure només a base de carxofes!




Avui les faig al forn. Ràpides i fàcils i són un entrant, un primer, un acompanyament o un plat únic (en el meu cas) magnific!

INGREDIENTS
  • Moltes carxofes
  • Alls
  • Sal
  • Oli
ELABORACIÓ

  1. Partim les carxofes per la meitat, treiem la pelussilla si n'hi ha, les passem per aigua i les deixem escórrer.
  2. Anem agafant les meitats i les salem per dins i per fora.
  3. Tallem lamines gruixudes d'all i en posem per dins i per fora de la carxofa.
  4. Les reguem generosament amb oli d'oliva.
  5. Al forn! Quan vegeu que estan torradetes o si al punxar-les estan tendres es que ja estan a punt.
També les podríeu fer sense all però la veritat és que amb ell fan una parella perfecta, les complementa amb el sabor i les perfuma delicadament.

Que vagi de gust!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada